Cool People

loveYouloveYou

Daisypath Anniversary tickers

January 6, 2011

Jom ikut Saya Snowbord & Ski ! ^^

Assalamualaikum ya alls !


Hai sumer !
Alhamdulillah sudah kenyang sebab dah dinner tadi dengan lauk yg sangat sedap.
Kari ayam Ira yg rasanya seakan akan percik dan daging masak rempah oleh saya yg pedassss huhuh :-(
Haa semalam dah habaq nak cerita sal snobod n ski kan..
Jom layan zassssssssssss.....

31Dec2010 yg lepas kan, aku ngan suma peserta Kg Tarbiyyah telah bermaen snobod n ski taw.
Ada yg maen snobod n ade gak yg maen ski termasoklah aku ni..
Nape aku amek ski?? Sebab aku nampak ski cam senang nak maen n nampak gurlish cket.
Yelah kalo maen snobod susah sebab pakai kaki je mane ade 2 tongkat cam maen ski tu. 
Pastu pulak aku nampak snobod ni cam ganas je so aku decided maen ski lah^^
Tapi tok laki2 di luar sana tu, aku suggestkan korang men snobod ar.. Kompem macho abeh beb!
Orang jepun kate kakko-i.

Kitorang kan tinggal kat Zao Liza tu n dalam kol 10 pagi kitorang dah gerak p skijyou(tempat maen ski n snobod). Tempat tu dekat je so kitorang jalan kaki reramai p sana..
Besh jugak jalan kaki leh snap pics banyak2. Sebab kat kg aku neh takde salji banyak cenggituh hahah^^
Lepas sampai je teros sewa alatan nak maen cam baju ngan seluar, kasut. glove n gogle..
Hargenya leh tahan gak ar lam 6000¥.. Kalo convert to RM adela lebeh kurang Rm223..
Tu memang harga standard ar ni pon dapat less cket sebab p ramai2 kan..

Tyme kitorang maen mula2 tu lam kol 11 to 1 petang.. 
Korang tahu tak betapa susahnya nak maen menatang tuh!
Aku rasa maen ski memang mencabar ar. Nak kai kasut dia pon berejam sebab kasut xleh masok lam tapak dua batang tu kalo salji penuh terlekat kat kasut. 
Tyme tuh mcm2 cara diaplikasikan supaya kasut tu masuk dengan selamatnya ke dalam kayu tuh. Hummph !
Hmm kitorang ni kan first year means kitorang sume first tyme maen.. Sempai2(seniors) yg ajar kitorang taw.
Korang tahu tak susah gilak nak bangun kalo terjatuh sebab licin! Licin die berbeza aw ngan licin maen ice skating..
Tyme aku jatuh tu jenuh xleh nak bangun balik. Sampai sempai kena angkat hak3..
Susah der sampai sakit pinggang2 gwa dok tergeliat situ sini..Tyme tuh rasa cam nak give up sbb kalo jatuh sengsorang kat trek die tuh, sapa nak angkat?? Dudukla hang tercongok kat tengah trek tu sengsorang wakakkak !!

Haaa lagik satu, kan tempat maen bendalah ni curam kan. Bila korang men, die jadi laju tahap gaban taw even korang x speed ape pon.
Sebab cuak sangat die laju nak mampos, kitorang pulak xreti nak control kanan kiri even brek, benda yg m,ampu dibuwat ialah menjatuhkan diri lah!
Jatuh gedebab gedebuk lah kitorang kat tgh2 trek tuh.. Perghhhh sakit xusah cakap ar beb sampai lebam2 tubuh badan neh.
Tapi nak wat cane tulah pengalaman kan. Kalo xcuba xtahu.. Wink2 !^^


Haaaa ni gambar kitorang tyme otw nak p skijyou tu..


Sangat2 best bila dapat jumpe besfrens yg dah hampir setahun tak jumpa.











Ini geng2 seperjuangan aku tyme maen ski hahah


 Tengok! Bila dah jatuh susah gila nak bangun.

 Tengok! Tak leh bangun lagi.

Tengok! Xleh bangun sampai sudah.
Last sekali sempai tolong angkatkan. Nampak tak tu tangan sempai hihi^^

  Ini pulak mangsa2 keganasan snobod. Orang laen meluncur laju bagai nak rak, 
kitorang sedap je lending2 kat bawah tu hahah

Ini pulak si Farah Liyana dan Nad Melaka. 
Bajet macholah dapat tunjuk board tuh hahah!

Hmm macho jugak dak2 neh. Nampak je cool beb, 
padahal diorang ngah cuak tu takot jatuh.

Perghhh leh tahan jugak Nad Melaka maen ! Tabik ah

Perghhh!! Bila maen dah mantap, kemachoan anda terserlahlah !

Ini pulak aku yg tak sudah2 amek gambar ngn salji.. Jakun bebbb!


Yeay aku dah reti men dah ! tahun depan insyaallah pro^^
Yg penting, jatuh leh bangun sendirik.


Haaa masa maen round kedue tu lam kol 1:30, salji turun lebat gila. 
Sakit muka ni weyh bila kena salji. Tangan cam beku dah kot. 
Mafla sume cam letak lam peti sebab dah jadi beku.
Pastu satu agi aku nak habaq kat hampa, kalo hampa pegang salji dgn bare hand kan, tgn korang akan beku n rasa pedih gila. Rasenya cam korang kebas pegang ice ketol lame2 tapi kesan yg ni mmg lg dasyat. 
Sakit gila n rase pedeh. Perghhh mmg dasyat gak ar penangan salji ni..
Mase kitorang maen tu kan, memang xnampak ar orang kat depan. Cuak dowh mase tuh takot terlanggar org kan..
Tawakkal jela tyme tu n cuba control leklok.. Seb bek xde langgar sape2 huhuh..

Wokeh, cerita dah habes ! 
Papai everyone !!

Muchas graciassss ^^


No comments: