Cool People

loveYouloveYou

Daisypath Anniversary tickers

November 22, 2010

GAKUSAI 学際 versi 1

assalamualaikum..


hye uols ...
semua sehat arini?? Arapnye sehat2 la yer..


Ermmm rase macam xade mood nak menulis.. Tp disebabkan cerita ini sudah hampir basi, perlu rajin juge untuk menulis..Yoshh bersemangat2!!!! tapi bukan bersemangat untuk bace buku ye heheh T_T


2 minggu lepas kan saya ada bagitau yang sekolah saya ada buat gakusai.
bahasa jepun nya ga-ku-sai  学際
Ini adalah tulisan kanji nye yang membawa maksud students punyer perayaan@sambutan..
Gakusai ini dibuat selama dua hari berturut turut iaitu hari sabtu dan ahad..


Sangat gumbira kerana jumaat dan isnin nye cuti sekolah. Jumaat cuti sbg hari persediaan dan isnin cuti untuk hari berehat.. Bagoslah Ehime Dai ni bagi cuti! Univ. laen xade bagi cuti taw. katakanlah bahawa saya adalah insan bertuah !  katakanlah katakanlah......


Gakusai ni amatlah gempaq ok! saya ingatkan sambutannye biasa2 saja tapi meletop jugak rupanya.
Most of students bukak gerai and jual macam2 bende esp. makanan la kan..
Saya dan kawan2 wakil Malaysia so kami semua foreigners diberikan satu tempat khas untuk membuka gerai kami. Lets check out the extivities we ve done .



Kronologi :



Jumaat

1 pm  :

 Sempai (senior) yassir and wan mempelawa kami semua lunch di rumah mereka.
 Menu : nasi puteh + ayam kfc + coleslaw + air sirap + daging masak pedas kicap?
 Sangat sodap sampai finger lickin good okeh ! maceh sempaitachi.


3 pm :

 Ke kedai runcit Lamu. Beli barang2 untuk berniaga.


 9 pm~ :

Kerja masak memasak pon bermulalah. Kak Wani selaku big boss setia di dapur sepanjang malam  membuat kari untuk dimakan bersama roti jala.
Nisa selaku super senior membuat adunan roti jala dan mengajar kami menebarkan jala juge!
Kami semua termasok saya sangtlah tidak pandai menjala tau ! Rase menyesal sebab time raye
sis buwat roti jala kat dapor bukannya mau tolom. Kang da tak reti. wat malu ajer!huhu ~~

Ye saya pada malam itu membuat adunan karipap dan mencanai nya dengan bersunggoh2.
Dibantu oleh Aseng dan Yassir.


 ~ 7 am :

Nasi goreng dimasak oleh kaum lelaki.



Hampir jam 3:30 am semua siap ! sangatlah mengantoks dan merindui si dia.. huhuh~~





Theres some pics ! lets take a look bebeh


HARI PERTAMA : SABTU


turun dari rumah jam 9:00 am.Kami memakai baju kurung dan berbaju melayu. Macam nak g semayang raya haji pulak.

Perhatian : saya bukan memakai baju raya saya. Saya telah mencilok baju raya kakak saya yang entah tahun bila. Dan beliau kini sudah mempunyai 6 orang anak! ahahaha.. Guess cepat itu baju tu baju raya tahun bile hakahak~~


Juadah yang kami sediakan;

Makanan tradisi satiap tahun iaitu roti jala dan kari ayam
Cucur udang yang masih hangat panas.Diangkat dari kuali dan teros dipotong laju tanpa segan silu.DAn diletakkan sos diatasnya nyam3~~
Karipap inti kari ubi kentang.
Nasi goreng + telur cincang
Air sirap + bijih selasih@telor katak ! ; air anggur







Ya kami memang sibuk. 
Saya pada hari tersebut banyak bertugas di bahagian cucur udang bersama kak wani.

Lupe pula. Cucur udang itu dibuat oleh kak wani seorang diri. Beliau sunggoh pakar ok!




Ini sesi coba mencoba makanan( padahal nak isi perut senanye haha)




Saya menyebok di bahagian nasik goreng. 

Lupe pula. Nasik goreng telah digoreng oleh kaum lelaki pada jam 3 pagi.
Sangatlah sedapppp~~




Sibuk lagi.




hai nasik goreng, hai sunggoh sunggoh lazat...




Ini dia roti jala. Mane nak jumpe roti jala kaler2 camni kat mesia.




Ini dia karipap. Yang diuli oleh saya..dan kawan2..



Ini cucuq udang kedah mari. Hasil tangan kak wani.



Hari pertama selesai sudah. 1 Malaysia !


to be continued..
thanx for reading ! ^^

No comments: