Cool People

loveYouloveYou

Daisypath Anniversary tickers

November 8, 2010

Speech Contest VS Beauty of Nature

                                                                Assalamualaikum

Hello semua~~
Bersua kite kembali ye :-)..

Oleh sebab sekarang free, jom kite karang entry untuk arini..

Al kisahnya semalam saya telah memasuki pertandingan speech dalam bahasa jepun peringkat daerah Ehime ni.. Malam tu punyerla susah nk lelap n akibatnye pagi2 bute lagi saya telah bangun..(tahniah kpd saya kerana telah berjaya breakfast dengan nasi goreng pada ujung minggu buat pertama kalinya di Jepun yeaaaay!! T__T)

Berbalik kepada pertandingan speech tadi.. Saya bersama 4 lagi rakan telah bertolak pada jam 7:45 am dgn mengayuh basikal meredah kesejukan pagi + hujan dan tiba di tempat pertandingan jam 8.15 am..Owh saya ssnggoh cuak!.. Ramai betol nampaknye peserta yg berbakat..Ermmm...

Kami mengambil tempat duduk di bahagian belakang sekali.. Eh kenapa saya diberi seat di bahagian belakang sekali?? Kejamnya mereka(penganjur) !! bengkek tol ar gua camni..

Sebenarnye, saya telah memasuki DEWAN pertandingan speech itu sahaja..
Name saya langsung tidak tersenarai sbg peserta sebab saya x daftar pun untuk masok pertandingan tu.. heheh~~

Kenapa saya rajin sangat p sane ye walaopon saya boleh pilih untuk menyambung beradu di dalam comforter sampai jam 12 tgh hari.. Sebabnya sensei bahasa jepon saye telah memaksa kami anak2 muridnye ini untuk mendengar speech2 tersebut.. Beliau berkata, `hekau p dengar n pilih lah mano2 speech yg hekau suko.. buat speech tu semula dan hekau speech kan balik dalam kelas nanti selama 1 minit ` .. faham??

So, mau x mau, pasang telingo jo la dengar depa berspeech kan..

Tp memang best lah diorang kasik speech.. Yang undergraduate pon ade, yg master.. pHd pon ade jugak taw..Actually speech ni untuk foreign students only.. Yang participate lam 30 orang.. Mostly diorang dari China, Korea, Nepal n so on.. Kawan saya sorang ni Indonesian.. Dia pon join jugak n bahasa jepon die memang kaw lah ! tp xde rezeki die kot  die x menang.. Peserta from China yg menang finally.. (yang saya target x menanglah pulakkk huhu~~)

Malaysian pon ade jugak taw yg join.. Tp seorang jela heheh~~
And kitorang pulang jam 11 am..

Tapi saya n kawan saya sorang ni x balik pon.. Kitorang p satu taman ni dekat ngan tempat pertandingan tu..
Lawa sangat taw taman tu... eh, awak x cayerrrr??

kalo x caye jom usha gambar~~



Sekarang musim luruh dan daun akan bertukar kuning.
 Tp ini bukan daun Mohabbatein ye ~~







Jalan Jalan Cari Ketenangan



This is ma fren~~



Sape nak bonceng ngan saye?? JOM! 



I can fly!





We are nature lovers ! (^_~)



On the way pulang ke kediaman, kita singgah sebentar di ehime Univ. Orang x ramai, cantik! leh posing2
heheh~~




                                     Ini merupakan jalan masuk dari gate besar ke dalam U saya
                            ( perhatian : ini merupakan iklan Ehime Univ.Abaikan rupa paras model k)



Sementara tiada orang, jom kite bergambar !


Tiada motif di sini.



Jalan pulang ke kediaman. Wah, indah nian !



Sunggoh banyak pics dapat tembak arini. Ni plak budak2 jepon yg comel menyambut perayaan ape entah kat satu jinja@kuil.( upacara mengambil berkat barangkali )

                      




Ini kakak n adik. Meccha kawaiii !!




Ni pon comels.. Say cheeeeese!!



Haaa.. kt situla upacara diadakan.. Saye amek gambar dari jauh jer.. 
X kan nk masok lam kuil tu plak kan..





Mesti kowang semua da bohsan kan sebab entry ni panjang giler.. hahahaha~~

gua pon sudah fening~~


sekian untuk hari ini. H.A.N.D !!


p/s : petang tadi saye telah menghadapi satu test kecik a.k.a ujian bagi subjek ala2 fizik.. 
xtau la cane, agak susah sebab die gune banyak unknown pastu xtaw nk wat graf sebab xtau nilai mane kecik besaunye, tensen! tapi saya hepi sbb kertas saya berjawab semuanye ! walaupon xtau betol ke x..
hmm tapi janganla salah semua plak huhu~~

2 comments:

shazika said...

nak g jgk jepon!

Senorita Nadira said...

haa.. mari la zie.. japan yokoso! :-)