Cool People

loveYouloveYou

Daisypath Anniversary tickers

December 11, 2010

Jauhnya Perjalanan Ke Jepun - Part 2

Assalamualaikum & kombamwa ! (^v^)




Hai uols.. ketemu lagi kite pada malam ini..

Arini aku sehat fizikal sangat2 ( setelah makan nasi lauk rendang ayam siap tambah nasi 2 kali)
tapi
tak sehat mental dan emosi ( sebab aku rindu cik abe.cik abe majok semalam sebab aku takde kat umah time die online kat CC semalam selama 2 jam)
sunggoh aku berasa sangat bersalah tahap dewa  m(_ _)m

Moga die cepat2 recover dan berkawan dengan aku semula huhu....


Hmm lupekan citer sdeyh tadi.
skang jom bercerita tentang interview yang aku p time dapat tawaran JPA yang aku habaq 2 ari lepas tu..
Act interview tu offer engineering course and scholarship to pursue study to Japan.
Aku memang xsangka langsung dapat offer tu sebab aku tak pernah pon impikan nak study abroad ni..
Sebab family aku biasa2 je. 
Aku study pon biasa2 aje so aku memang tak pernah terfikirlah. apetah lagi berharap !


Pastu aku p la tempat intebiu tu.. time tu abah yang anta.  ingat lagi time tu aku kai baju kurung kaler marroon coklat(milik peribadi sis aku)
dan berheels secoit warne same juga. kasut murah je tapi ade batu besar sebijik kat atas dia. aku rase kasut tu mmg cun melecunlah lantas membelinya dgn hati yg gumbira..


Pagi tu aku p.. abah mmg seorang yg punctual gila dan sgt teliti orgnya.al maklumlah bekasan askar. disiplin maseh kekal dalam diri beliau walopun da lama bersara. tapi tabiat baek ni tdk pulak turun kpd anak2 beliau.kompius2.. tambah2 aku ni mmg disiplin sifar lah hahaha..
Sebelom bertolak tu, abah tanya banyak kali da bawak ke sijil, slip spm, surat tawaran, itu ini n bla bla bla... aku plak yg terkocoh2 semak balik kot2 ada yg tertinggal. Rase rimas pon ada sebab tanya banyak2 kali kan.. tapi tula abah aku. mmg seorang yg teliti. aku sgt berterima kasih kepada beliau sebab dari sekolah lagi kalo aku nak balik asrama mesti ada je barang yg tertinggal ! pernah sekali tu hampir2 tertinggal purse yang mmg penting tahap gaban tok tentukan aku ni pendatang dari mesia ke indon ke siam ke sebab kad pengenalan ada dalam tu beb.kalo abah tak tanya, memang niayalah aku huhu.. 
mekaseh abah ! (*^▽^*)


Pada hari tu, aku nyer turn interview dalam kol 11 am jugakla. abah anta n p keje. bape kali abah kol tanya cane da cyap ke belom.. abah pon turut cuak. yelah anak die nak kene g interview benda yang penting yg menentukan masa depan neh.
Aku?? aku pulak cana?? haaa caya tak kalo aku rasa aku relax n cool je time tu.. aku juz takot dia banyak tanya sal engineering je sebab aku kompem tataw nak jawab ape huhu...
Tapi aritu aku mmg lucky gila. Aku punyer interview tu dibuat dalam group dan group aku tu dalam 5 orang kalo tak cilap.
n sume girls weh !! aku lagikla sonok bukan kepalang. aku jawab hentam keromo sajalah.tak yah nak control2 cun ke hape kan... heheh ^^
group aku tu aku sorang je melayu, 3 chinese dan sorang indian.. yang budak cina tu nak amek medic die pon speakingla pomprampram dengan penuh yakinnya sal medic. aku ni da la jarang speaking2 ni.lidah kelu beb huhu..
tapi time form 5 masa aku kat MRSM PDRM, cikgu2 ada buat mock interview taw..



Cikgu aku cakap kalo kena interview dalam group, kite kena berani dan perlu compete untuk tonjolkan diri.
Interviewers tu bukan nak dengar sangat pon kita nyer opinions. Die juz nak tengok kite ni berani ke tak je..





So berbekalkan kata2 cikgu aku tu, aku pon beriya2 lah angkat tangan untuk jadi orang first jawab soklan. sebaek saja orang tebiu tu abeh baca soklan, cepat2 aku angkat tangan weh.. rasa bangga jugakla aku kan.. lepas tu semangat pulak aku bercakap2 hehehe.. cakap secoit je angkat tangan je lebeh2 wahahahahah (peace out !)

Ermmm aku tak ingat sangat soklan ape dia tanya. Tapi yang pentingnya, takde langsung soklan sal engineering.
huh buat leteh je aku prepare hafal maksud engineering sume tu...

Lepas tu aku balikla umah dengan hati yang berbunga bunga....
Orang tanya tebiu cane? aku jawab ermm tataw la.. rasa cam dapat kot..
woooo konfiden gila akutime tuh! heheeh..

Nak tau keputusan tebiu tu acane?

Ketemu esok la yer..

papai everyone !( ̄ー ̄)




inilah abah kesayangan kuh ! luv u abah^^


No comments: