Cool People

loveYouloveYou

Daisypath Anniversary tickers

December 24, 2010

Jauhnya Perjalanan Ke Jepun - Part 4

Assalamualaikum ^^


Yeay!! akhirnya dapat jugak update blog..
Selama ni dok bukak tutup bukak tutup je sebab malas nak menulis..
Ye arini aku tak sehat wuwuwuuw..
Demam, sakit tekak ngan selsema huhu 辛いよ:-(


Arini jom sembang sal  Ambang Asuhan Jepun(AAJ)


tengok tu aku kai bju kurung purple sedang ikrar aku janji heheh



Ni gambar masa tahun 1. Muka innocent gila. 
Tyme neh semangat nak g Jepun berkobar2 dalam diri memasing.



Hmm post sebelom ni kan aku da daftar kat AAJ..
Hmm AAJ ni tempat preparation ke Jepun taw..
Lpas SPM, aku study kat situ selama 2 tahun..
Kat AAJ ni, aku blaja bahasa Jepun, fizik, maths and chemistry.. eh 1 lagi tertinggal, English ! ^^
All subjects ni diajar lam bahasa Jepun taw.. except for English la kan..
Ermm mula2 mmg rase susah.. Yela mmg susah gila kot..
Fizik aku yg mmg tonggang langgang since form 4・5 tuh, opkos maken terokla kan..huhuh


Ngan Mr Peter Ng. Suka gila kelas englishhhh


Masa aku first sem tu, kitorang tak blaja lagi fizik and chem tu dlm bhasa jepun taw, instead we all blaja fizik and chem in english selama 6 bulan. A.K.A belaja PASUM (pusat Asasi Sains Uni. Malaya) punyer syllabus..
perghhhhh kesusahannya toksah dok habaq la.. First maths lecture tu aku hampir2 nak nanges sebab aku tak paham langsung ape yg dia ajar! selama sejam lebeh siyes aku kedip2 mata je tanda tak mengerti..
Sdeyhh wooo.. SPM straight A s tapi blaja camni pon tak paham ape, pastu cane nk g Jepun ???
Masa tu tekanan mula terasa beb..


Ermm selama 6 bulan, abehla aku blaja ngn cekgu2 PASUM tu..
At the end, result aku teroklah.. Mid sem tuh,aku fail fizik..
Time tu ramaila si genius yg score kan.. Aku tertekan tyme tu sbb result terok. 
Tapi sensei kate, takpe ade harapan lagi .next time kena wat leklok baru dapat cover yg fail tu.. 
Pastu aku pulun2 la kan si fizik tu..
tak lama kemudian, final exam aku fail maths pulak ! waduh2, kok dimana dong ??
Nanti kalo tak lepas, kena kick dowh.. mati la aku camni.. malu ma abah aku kalo anak bertuah dia ni kena kick balik kg!
Ermm tapi kan...lepas ditambah tolak bahagi darab sume, lepasla aku dalam zon bahaya pertama tuh..
Huhhh kelegaan yg amat weyhh ! Syabas dan tahniah untuk aku ! ^^ Alhamdulillah thanx to Allah..


Ah, abaikan masa lalu. Ayuh kita mulakan hidup baru !



Haaa sekarang blaja all subjects lam bahasa jepun.. 
Yang aku plg ingat, si fiziklah plg susah tapi si chem plg senang..
tapi paling senang pon, masa awal2 kelas tuh, aku kena tahan ngan Yamamoto Sensei sebab tak score testo !
hahah malu nye tyme tuh, due orang je pompuan yg tak lepas, n yg len budak laki..
Yang laen sume dah balik tinggallah kitorang kena wat corrections..
Huhuhuhu lepas tuh, aku nekad la jgn tak lepas lgi.. tak sanggop nk tanggong malu neh ! ^^


Haaa ku lupa plak, kat AAJ ni rutin harian aku mmg sama je tiap2 ari..
kelas 8 pagi till 6 petang.. tapi kalo kena ngan sensei yg ajar nyet2 and ikot die punyer jam,
alamaknye balik kol 7 mlm lah.. 
Budak laki ah kalo sensei ajar lebeh cket kol 6, mula la tak senang duduk dan mengeluarkan pelbagai bunyi untuk menarik perhatian sensei hahhahahha.. mmg sengal !


Dipendekkan cerita, aku lepaslah tahun 1 tu dengan berjayanya..


Masok tahun 2, tekanan maken terasa wooo..
Hari2 kena blaja untuk sho testo(testo kecil) maths beta.. sebab aku dok depan sekali lam kelas,
sensei salu usha kau nyer jawapan.
Sebab Sasaki sensei hensem sgt, aku jadi malu yg teramat kalo taley jawab.
Buknan aku saje dowh, sume org takot ngn die..
Hensem tapi kalo bab perli, perghhhh terasa sampai ke tulang beb.. 
Gwa memang leh nanges ah kalo kena sound ngn die !
Tapi mekaseh to sasaki sensei sebb die aku lepas maths and dapt dtg jepon.


Lagi satu, masalah bahasa jepun. Aku ni suka bahasa jepon tapi kalo bab2 testo aku takleh jawab.
Tiap kali dapat result msti tensen sebab sensei salu wat ranking. Dan aku pulak salu dapat no  tercorot..
plg terok dapat no seratus lebeh out of 113 kot...
pstu tiap kali kanji testo, muka aki jugak kena saishi(repeat) tiap2 mggu..
aku ingat lagi aku ngadu kat yana sebab tensen.. Die pon sama cam aku.. asek kena saishi..
Yana kate, aku mlas dah pikir sal ni. nak kena saishi kena ah..
Mmg tensen beb.. balik sekolah masam muka, sampai nanges2..
Tapi at last, final exam, aku passed juga bahasa jepun! Yana pon passed alhamdulillah...


Pastu lame2 tu, aku maken serius ar.. tak lama lagi da nak EJU(exam utk masok Uni kat Jepun).
Aku ingat lagi tyme tu aku study ngn ija malam2..
Ija pandai so aku pon amek kesempatanlah ke atas die bahahha.. ija jgn mare ye !^^
Aku ni keypadlock cket so ija la yg mnjadi sensei peribadi aku kat kolej keh3..
At the end, kitorang semua passed !yeayyyy !!


Ni aku kepilkan bersama gambar sweet moments kat AAJ.. lets check it out.




Ni kelas J4. kelas ni masa aku tahun 1


kitorang salu tukar2 kelas dan ni kelas N ape ntah...



Ini pulak kelas G3. kelas ni bnyak kitorng kongsi suka dan suka sampailah datang ke Jepun.






Keluar lepak2 ngan sensei. men bowling n makan kfc kat Mid. mmg saikou !






Ni plak tyme sports taikai masa tahun 2.
haa nilah Sasaki sensei !




Wokeh. Cerita hari ni dah tamat. 
Actually banyak lagi nak citer sal suka duka kat AAj ni.. 
Tapi tak larat la kan nk citer sumer huhuh..
K la uols.. bye2 ! 
(esok ada citer baek punyer. Jemput datang lai yep ! ^^ )


p/s * tyme kat AAj ni, aku wajib kuar sebab aku rasa kalo xkuar dari UM, aku boleh jadi gila dok asek wat omwork and study jer !
p/ss* aku akn berjumpa cik abe pada ujg mggu utuk release tensen. Tak pon aku balik umah sis Zanna.
p/ss* takpon, aku join eiga bertingkat kat bilik mas ngn aina. ape tu eiga bertingkat?? nantikan esok kemunculan entry nye.


No comments: