Cool People

loveYouloveYou

Daisypath Anniversary tickers

January 25, 2012

Common Sense vs Jom Buat Duet



Assalamualaikum







Hye writting comrates!
Okay terlebeh rajin pulak aku mengupdate belog kan
sejak due menjak ni.. Dahla exam dah dekat. Time ni pulak rajin nak update.
Sebelom kite mengorak langkah kepada tajuk asal,
marilah kite muhasabah diri..
Hmmmmmmmm..
Ok hari ni aku dah over limit aku punya azam baru iaitu cuba menanam
tahap kesabaran yg tinggi.
Kenapa? 
Sebab kawan aku sorang ni yg tade common sense.
Common sense people! COMMON SENSE !!!

Huhuu.. Dah lama aku bersabar dgn dia ni sebenarnya.
Cuma aku ni jenis pendam dan tak reti nak luah dan tak reti nak carik gadoh.
Ape yg aku tahu aku akan mendiamkan diri serta merta dan memuncungkan mulut sepanjang hari.
Nak cakap ape cakaplah. But its my way to show my real feelings.
Geram, sakit hati, rasa nak marah.
Itulah kebanyakan perasaan kalo aku bersama dgn dia ni.
Jarang nak rasa suka or senang hati. Ada je tak kena.
Nak kata dia kaya, cantik tak. Aku tak jeles pon.
Nak kate die rajin & bijak manakala aku pemalas & bodoh, aku tak jeles jugak.
Langsung tak.
But theres two obvious things yg membuatkan aku tak sekepala dgn dia
dan takkan sekepala sampai bila-bila pon dgn dia.

First, dia tade COMMON SENSE
and secondly dia suka CONDEMN orang.

Bukan nak mengata @ mengutuk beliau. Tetapi inilah ape yg aku rasa.
Ye arini mmg aku tgh geram sbb tu aku menulis dan mengadu kat sini.

Aku tak faham kenapa die suka condemn orang. Setiap idea orang mesti nak condemn.
Mesti tak setuju dan langsung tak nak dengat pandangan orang.
Kenapa jadi mcm tu?? Tolonglah wey tolonglah. Aku dah 2 tahun dah sabar ni.
Kang tak lama budak ni kang huhuhuuhu

Tiada common sense. Kalau dah tahu perangai tu tak elok dan orang tak suka,
so tak reti-reti lagi nak cuba stop condemn orang?? Come on lah come on lah!
Haishhhh tak reti aku nak cakap.
Kalo aku la kan.. Aku suka tengok perangai orang.
Kalo yg elok aku amek tiru, kalo tak elok tu, amek sbg pengajaran.
Do this and dont do that.
Tapi kalo diri tu dah tade common sense tu, hmmmm takleh buat ape lerrrr~~

Contoh kalo orang dah tade common sense:

1. Kunci basikal hilang. Maybe terjatuh kat atas tangga apartment. 
Akibat : Keesokannya basikal hilang dicuri orang.
(padahal sebelom2 tu kunci basikal dah berkali2 hilang dan orang dah pesan letak kunci basikal atas peti ais sekali dgn kunci rumah. Tak nak dgr cakap orang dan inilah padahnya)
2. Ambil wuduk dan jam@cincin tertinggal kat toilet.
(nak2 pulak kite tengah kalut nak kejar bas kan?? hadoiiii kene pulak tunggu dia. Bengang tahap gaban;((

3.Seronok2 maen salji dan handphone tertinggal dalam salji???!!
(ini memang taleh terima '&%(#$Q&))

4.Jenis lepas tangan
(dah tahu orang kalut buat kerja takkan kite nak goyang kaki?? at least AMBIL TAHU ape orang tgh buat. So, tadelah dok tanya beribu2 kali itu dan ini sampai aku rasa nak sepak aje bila benda dah siap baru nak sibuk tanya itu ini! ) *sabar nad sabar

5. Orang mintak tolong bawak barang. Dah pesan awal2 tapi still buat bodo
(haiiiiishhh ni lagi sakit jiwa. Kite dah buat itu ini. Kite suruh bawak barang alih2 die suruh kite balik???!! Ini mmg bengong lah !

and list goes on...............


Tulis bukan sebarang tulis.
Baca bukan sebarang baca.
Take note ye readers yg disayangi.
Please DONT do anything orang tak suka. 
Please DONT.
Sebab kita akan menyebabkan orang sakit hati, makan hati, kecewa, geram dgn kita.
Kalo orang tak suka kite macam tu macam ni, percayalah ada hikmah disebaliknya.
One day kite akan cakap, "Huh betol ape yg dia cakap hari tu. Naseb baek aku ikut. "
SERIOUSLY.

Aku bukan lah orang yg berpengalaman sangat pon. Hidup kat muka bumi Allah ni pon baru 22 tahun.
Tapi tak salah kalo aku nak kongsi pengalaman hidop kan.
Ini juga peringatan dan pengajaran utk aku sendiri.
Come on people, come on! Pastikan anda ada common sense!

Okay lega dah dapat meluah perasaan:D

Jadi marilah kite buat duet sambil2 online. Orang kata diam2 ubi berisi.
Jangan macam aku ni diam2 takde isi kwang3~~

Marilah kite berbisness bermula dgn modal plg rendah RM20



klik sini utk keterangan lanjut dan mendaftar





Sabar itu separuh daripada iman.
NAD, BERSABARLAH.
Mungkin ada benda baek menanti kamu dihadapan....




p.s jiwa kacau bukan pasal exam pon, tapi sebab orang yg berperangai mcm tettttt....







No comments: